Firenze, 09.10:

Egy igazán érdekes tematika köré épülő optikai rendezvényt mutatunk be, melynek a „reneszánsz bölcsője”, azaz Firenze adott helyet. Az olasz szervezésű kiállítás már elterjedt nemzetközi berkekben, hisz több, mint 100 vállalat és összesen 170 márka képviseltette magát, a világ minden pontjáról. Köztük a kreativitás a legfontosabb összekötő kapocs. Azontúl, hogy a kiállítók és a résztvevők nemzetközi kapcsolatokat építhetnek a DaTe rendezvényén, alkalom nyílik ötletcserékre, networkingre és inspirálódásra.

Giovanni Vitaloni, a DaTe elnöke szerint az idei év egy páratlan élménynek ígérkezik, és nemcsak azért, mert az optikai rendezvény szeptemberben ünnepelte 10. születésnapját, hanem azért is, mert októberben megrendezésre kerül a DaTe testvérrendezvénye Milánóban. Az október 17.-i MEDD, avagy a Milano Eyewear Design Day különleges eseménynek bizonyul, hiszen ennek a kiállításnak a formátuma és tartalma teljesen eltér a DaTe-tól. Ugyan csak egy napig fog tartani, de kapuja nyitva áll minden érdeklődő előtt, a szakemberektől kezdve a diákokon át, a divatkövetőkig. Mint ahogy a kiállítás elnevezéséből is kivehető, a tematika a szemüvegek és napszemüvegek köré épül. A milánói esemény programja díjátadókat és különböző szemüvegkollekciókból álló kiállítást tartalmaz. A MEDD által alapított díjért versenyző szemüvegek kiválasztására a DaTE Firenze alatt kerül sor, a győztest pedig október 17-én az ADI Design Múzeumban hirdetik ki.

Mindemellett a DaTE egy másik különleges milánói esemény, a „L’arte di fare Moda” [A divat művészete] központi szereplője volt. A „L’arte di fare Moda” szeptember 7-én került megrendezésre, és a szervezők kifejezetten a sajtó számára hozták létre a rendezvényt.

„Ismét részesei akartunk lenni az eseménynek, amely a legjobb olasz divatbemutatókat ünnepli, ahol a kultúra a fő találkozási pont, és amely körül a különböző divatágazatok forognak. – nyilatkozta Vitaloni. A DaTe meghívójában mindenkit biztatott a részvételre, fontosnak tartja a divatszakma történeti kincseinek feltárását. A „#finallytogether” névre hallgató projekten hat másik szakkiállítással (HOMI Fashion&Jewels, MICAM Milano, MIPEL, TheOneMilano, Lineapelle and SIMAC) egyetemben tisztelegtek a teljes iparág kvintesszenciája előtt, céljukként kitűzve, hogy a művészeten keresztül közvetítsék a divatvilág kifejezését.