A digitalizáció mára életünk minden területén jelen van. Napjaink technológiai változásainak dinamizmusa felülmúlja a korábbi időszakokét, az újítások egyre gyorsabban és komplexebben mennek végbe a gazdaság különböző szektoraiban, így az optikai piacon is. A technológiai változások megkövetelik a piac alkalmazkodását, kihívások elé állítják annak szereplőit. A modern kihívások pedig, modern, gyors, biztonságos, megbízható megoldásokat igényelnek.

 

A kihívások kezelésére alkotta meg a Hoya az InShop digitális adatbázis kezelő szoftvert, ami segítséget nyújthat az optikáknak a hétköznapi folyamatok optimalizálására, illetve lehetőséget ad a vállalkozás eredményesebb, nyomon követhetőbb és hatékonyabb működtetésére.

 

Mi az az InShop?

 

„Az InShop olyan digitális szoftver, amely kereskedelmi, marketing, pénzügyi és statisztikai megoldást nyújt az optikák számára. A mai világ a digitalizációra épül, így egy optika életében is elengedhetetlen ez a fejlődési irány. Tapasztalataim alapján, a vásárlók vágynak arra, hogy amikor belépnek az optikába, egy komplex rendszer részeseivé váljanak, a köszöntéstől a szemüveg átvételéig és még azután is. Az InShop biztos alapja egy optikai üzlet mindennapi működésének, ami az adatok felvételétől, a látásvizsgálaton túl, a szemüveglencse megrende­léséig egy határozott keretet ad a vásárlói élménynek és ezáltal az image erősítés és a pozitív vásárlói megítélés kiváló eszköze. Úgy gondolom, hogy manapság a hatékony marketing, így a meglévő vevőkörrel történő folyamatos kapcsolattartás és utókövetés elengedhetetlen, amiben nagy segítséget nyújt az optikák számára az InShop. A rendszer direkt marketing mo­dulja lehetővé teszi a vásárlók gyors és közvetlen elérését, a velük folytatott folyamatos, interaktív kommunikációt. A mai kor elvárásainak megfelelően, a rendszerben előre előkészített tartalmak biztosítják, hogy az optika rendszeres időközönként, könnyedén küldhet ki tájékoztató levelet a vásárlóknak, akár mindenkinek egy-egy akcióval kapcsolatban, akár célzottan; születésnapi jókívánságot, vagy vizsgálati emlékeztetőt. A folyamatos személyes kommunikáció az ügyfelek fontosságának hangsúlyozásában kiemelt szerepet játszik. Lényegesnek tartom, hogy a szoftver által felkínált direkt marketing célú tartalmak, illetve sablonok folyamatosan bővüljenek és frissüljenek, hogy egyre szélesebb körben és témában lehessen naprakész információkkal ellátni a vásárlókat. A rendszer kapcsolatban áll lencserendelő és pénzügyi szoftverekkel, illetve lehetőséget nyújt a több optikát működtető cégek üzletei közötti adatmegosztásra. A leltár funkció, a statisztika modul, a teljes készletkezelés, mind mind az optikák segítségére van abban, hogy naprakészek legyenek gazdasági szempontból is.”

(Zilai Laura, Hoya Business Development Manager)

Miért előnyös az InShop használata az optikák számára?

„Az InShop használatával sokkal gördülékenyebb a mindennapi munkavégzés, rengeteg olyan funkció található benne, ami az optika mindennapi tevékenységét segíti, könnyíti meg. A digitális adatbázisból kinyert adatokkal sokkal könnyebben tudnak a kollégák kommunikálni a vásárlókkal, sokkal könnyebben kezelhetők a vásárlók vizsgálati és személyes adatai. 

Üzletvezetési szempontból nagyon hasznos a pénzügyi és tervezési folyamatok során és nem utolsó sorban egy sokkal eredményesebb marketingkommunikációt tesz lehetővé. Az InShop bevezetésekor a komplexitás elsődleges szempont volt. Mindenképp olyan struktúrában gondolkoztunk az első pillanattól, ami egyaránt hasznos a vásárlóknak, az üzletben dolgozóknak és a tulajdonosnak is. A statisztikai modul nekem tulajdonosként különösen nagy segítséget jelent az üzleti tervezés során, hiszen az adatok jól átlátható formában, könnyen és gyorsan kinyerhetők a rendszerből. Az összekapcsolt értékesítési, készletkezelő és pénzügyi modul óriási könnyebbséget jelent az optika dolgozói számára a leltározás, a rendelések lebonyolítása, illetve a napi pénzügyek intézése során. Az InShop-nak köszönhetően napi szinten jutok olyan információkhoz, amelyek segítségével sokkal jobban átlátom az üzlet működését, így gördülékenyebb az üzletmenet és hatékonyabbak a kereskedelmi folyamatok. Vásárlói szempontból hatalmas segítség az online időpontfoglalás lehetősége, illetve az InShop-on belül elérhető direkt marketing modul, mely gyakorlatilag egy automatikusan vezérelt kommunikációt eredményez az üzlet és a vásárlók között. Hatalmas előny továbbá, hogy az értékesítési modul képes kezelni a Hoya lencseadatbázisát, ami többek közt azt eredményezi, hogy egy megrendelt szemüveg elkészültéről a rendszer értesíti email-ben a vásárlót.”

(Naményi Miklós, Szemeszter Optika alapító tulajdonos)

 

A Naményi Miklós-sal készített teljes interjú a következő linken tekinthető meg:

Az InShop folyamatos fejlesztése természetesen rengeteg háttérmunkát igényel, de a sok pozitív visszajelzés megerősítés azzal kapcsolatban, hogy a használata valós segítséget nyújt az optikák számára.

 

„A rendszer felhőalapú, így a világ bármely pontjáról biztonságosan elérhető. Papírmentes, rendkívül gyors adatrögzítést és elérést tesz lehetővé, az adatok könnyen visszakereshetők és nyomon követhetők, a működés nagyrésze automatizált. Az InShop egyik legnagyobb piaci előnye, hogy folyamatosan online kapcsolatban van távoli szoftverekkel, a Hoya lencserendelő és készletkezelő rendszerével, számlázási és kommunikációs felületekkel, így mindig naprakész információkhoz juthat a felhasználó. A kommunikációt elősegítő direkt marketing és lojalitás program moduloknak köszönhetően a vásárlás ösztönzés is egy magasabb szinten valósulhat meg. Összeségében az InShop egy teljeskörűen az optikára szabott moduláris ügyviteli menedzsment szoftver.” (Fekete Szabolcs, InShop Vezető Fejlesztő)

Teljes körű nyilvántartás:

  • Vevőadatbázis
  • Vizsgálatok
  • Megrendelések
  • Kontaktlencse modul
  • Készletnyilvántartás
  • Leltár

XXI. századi színvonal:

  • Tabletre, okostelefonra, számítógépre optimalizálva
  • Vonalkódos rendszer
  • Marketing funkció
  • Teljes körű lojalitási program
  • Online vizsgálati időpontfoglalás

Személyre szabható felület:

  • Korábbi adatbázis importálása
  • Rugalmas jogosultsági rendszer
  • Saját telephelykezelés
  • Saját szolgáltatási lista
  • Saját megjelenési beállítások

Teljes háttértámogatás:

  • 100% rendelkezésre állás
  • 24 órás elérhetőség bárhonnan
  • Hoya® szoftver