Nyáron a vízparton akár a megszokott UV terhelés dupláját is megkaphatjuk, ezért kiemelten fontos, hogy akik sokat töltenek vízen, vízparton megfelelően óvják szemüket. Erre kívánta felhívni a figyelmet a Magyar Látszerész Szövetség, amely idén először, az UV Extra Nyár kampány keretein belül, saját standdal jelent meg a legendás vitorlás verseny balatonfüredi startjánál. Homoki Imrét, a Magyar Látszerész Szövetség alelnökét, a helyszínen dolgozó egyik szakembert kérdeztük a tapasztalatokról. 

Diop: Milyen volt a fogadtatás, mekkora volt az érdeklődés a Szövetség standjánál a mérések és bemutatók iránt?

Homoki Imre: Nagyon jó, központi helyen volt a sátrunk, így sokan megfordultak nálunk. A legtöbben a használatban lévő napszemüvegüket hozták, hogy bevizsgáljuk valóban UV-szűrős-e. A többség jól vizsgázott, az UV-szűrő alapanyagból készültek mind, a szűrőréteggel ellátottak között azonban mindig akad egy-két régebbi darab, amelyen sérült vagy kopott a védőréteg. A vitorlás közösség, úgy tapasztaltuk, az átlagnál tájékozottabb és igyekeznek védekezni a nap káros sugarai ellen. Sok nagyon jó minőségű napszemüveget hoztak és szinte mindenki viselt valamilyen védőeszközt.

Diop: Nem is volt szükség felvilágosításra?

Homoki Imre: Dehogynem! Sokan csodálkoztak, amikor megmutattuk az egyik eszköz segítségével, hogy milyen nagy a különbség az UV szűrő nélküli, a szűrős és a polarizált kép között. De a személyes

beszélgetések során, melyek sokszor tanácsadásba fordultak, gyakran kérdeztek arról, hogy a dioptriás, látásjavító szemüvegeket hogyan lehet használni nyáron.

Diop: És hogyan lehet?

Homoki Imre: Először is fontos mindenhol elmondani, hogy a látásjavító lencsék is lehetnek UV szűrősek vagyis a szemet és a szemkörnyék finom bőrét nemcsak napszemüveg viselésével, hanem a hétköznapokon viselt szemüveggel is óvhatjuk. Hogy kinek milyen megoldás a legjobb azt a standon nem tudtuk minden esetben kideríteni, de ajánlottuk az érdeklődőknek azokat a keresőket, melyeket az UV Extra kampányaink során, az ingyenes szemvizsgálatokat végző optikák jelölésére fejlesztettünk, hiszen itt mindenki megtalálhatja a hozzá legközelebb eső szaküzletet, ahol a látszerész kollégák személyre szabott tanácsokkal és persze eszközökkel látják el. 

Diop: Milyen újdonságokat, tippeket kaptak az érdeklődők?

Homoki Imre: Volt nálunk sokféle, kifejezetten a vízi sportokhoz, a vízparti időtöltéshez fejlesztett holmi. Tudtunk mutatni olyan szemüvegkeretet, ami olyan könnyű, hogy nem süllyed el, de nyakpántot is, ami fenntartja a szemüveget a víz tetején, ha belesodródna a tóba. Ezek nagyon praktikus eszközök és sokkal biztonságosabban lehet vízre szállni, ha ilyet viselünk. Sokaknak mutattuk meg hogyan lehet egyszerűen, gyorsan és jól tisztítani, karbantartani a szemüveget, milyen eszközökre és tisztítószerekre van szükség a szakszerű ápoláshoz. Ez nagyon fontos, hiszen így tudjuk leginkább megnövelni az élettartamukat a szemüvegeinknek, legyen szó dioptriás vagy napszemüvegről.

Diop: Hogyan értékelné ezt az első, személyes kitelepülést?

Homoki Imre: Számomra az derült ki, hogy bár nekünk, ott dolgozó szakembereknek nagyon fárasztó és embert próbáló feladat a standon helytállni, megéri. Az hogy személyesen tudunk tanácsot és információt adni nagyon hatékony módja az ismeretterjesztésnek, ami a legfontosabb célja az UV Extra kampányunknak. Egyértelműen megérte a befektetett energia, jövőre is biztosan lesz hasonló akciónk, mert az Uv védelem az egészségmegőrzés egyik nagyon fontos területe és mi ebben igyekszünk minél többet tenni, itt a Kékszalag Nagydíjon és persze a mindennapokban a látszerész szaküzletekben is.